Hjärnan bakom flytten... JAG

hemma efter en ganska lång dag. men var faktiskt roligt! trotts en dålig nattsömn och jag va ju kanske inte på mitt bästa humör då heller.. Aja alla har vi dåliga stunder och jag hade en av mina igår..
Men dagen! Tjockasläkten skulle träffas utanför resturang svalan för att äta lunchbuffe och sen gå och titta på Hjamlar revyn. Maten var grymt god och jag va proppmätt och är det fortfarande hela dagen efteråt.. Mitt under middagen ställer sig morfar upp och ska hålla ett tal. det handlade om deras resa hit till Örebro och hur det hela gick till. han tacka alla för att ha hjälp till så mycket med flykten och deras vardag här i Örebro. men mest ville han och mormor säga tack till mig! Jag som faktiskt är källan till att dom flyttade det hit!! Det var på Juldagen och vi satt och åt frukost när jag frågade dom varför dom inte kunde flytta till Örebro? Eftersom alla vi bor här och alla skulle må så mycket bättre. jag lovade att jag bla skulle komma över på fika o umgås ! och två månader efter det så bodde dom i Örebro.. grannar med oss.. Att en liten fråga kunde få en 88 åring man med hustru på 86 att flytta! känns faktiskt bra att jag är tanken bakom allt :) och att dom inte har glömt det. för det här fick jag idag en bamse kram av båda och ett paket som innehöll en Pradisask!! Kunde inte bli bättre. choklad är min stora passion och som Linus konstaterade idag så äter jag påtåk för mycket godis.. men what the hell! i only lives once!! haha
Imorgon är vi Thorenare lediga. studiedag! och jaa, jag ska tillbringa dagen med studier. Emelie kommer hit någongång på förmiddagen och då ska vi börja fixa ordentligt med A Piece Of Life UF.

Så det är dags för mig att sova. eller börja slappna av och kanske titta på ett avsnitt. Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0