Första dagen

första dagen på praktiken är avklarad och det känns faktiskt väldigt bra. dom är snälla och ger mig chans att komma med idéer och lite sånt. jätte kul ! kommer nog bli riktigt bra. På fika rasten satt det en man brevid oss och berättade om hans resa till mongolidet, o Nord Korea. Jag blev helt fast och kunde inte sluta lyssna på honom. Han hade varit inne i landet i kanske 3 veckor och hade inte en ända gång gått själv eller varit inne i en vanlig butik. dom har verkligen hårda och strikta regler där nere. Han sa också att en journalist från USA hade varit där nere och filmat hela hans resa och när mannen som jag prata med ( kommer inte ihåg hans namn ) såg den filmen så var det exakt samma saker som han hade åkt runt på när han var där. Så landet har alltså ett turist program som alla måste följa. låter ju lite knassigt men det verkar ju hela landet vara. Det jag kommer ihåg om honom var att han va 69 år och planerade en resa till Burma och Filippinerna i vår. blev så himla avis och fasinerad av honom. Sån vill jag också bli. inte som mormor och morfar som bara sitter hemma i en lägenhet och löser korsord och som aldrig lämnat sveriges gränser. Jag vill upptäcka världen! Har inga som helst idéer vad jag vill göra efter gymnasiet men en sak är säkert. jag ska inte stanna hemma . ut i vida världen och uppleva saker! Funderar stark på ett år i New York som kanske au-pair eller något liknade. varför inte slå ihop två saker samtidigt!? Vi får väl se , snart kanske jag springer runt på manhattans gator i Jimmy Cho skor precis som Carrie. :D


Kommentarer
Postat av: ida hjelmestig

det har jag också funderat på att göra, vara au-pair ! :D (Y)

2009-10-05 @ 19:12:16
URL: http://idahjelmestig.blogg.se/
Postat av: Ellen

Svar: Ja jag tror det skulle vara jättekul o göra någotsånt. vill ju liksom ändå åka dit så varför inte tjärna pengar på det ;) ?

2009-10-05 @ 21:50:44
URL: http://ellenheldert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0