gårdagens båtresa

Ja var ska jag börja. Vi hade slutat skolan och jag tog sällskap med Dalila och Eva för att jag skulle till Oscaria och dom bor typ där. När vi gått en bit och är ungefär mellan järntorget och konserthuset så tappar Dalila sin mobil , den landar på marken och stuttsar fram mot kanten och pums säger det och mobilen landar i svartån !! HAHAH fy va jag skratta. Dalila blir tåkig, slänger sig på staketet för att kolla om mobilen syns vilket den gör. hon slänger av sig sin väska och går mot livräddningsbåten! haha hon typ tvingar med mig och eva får stå kvar för att vakta våra saker. När vi väl sitter i den här båten är Dalila ännu argare och jag skrattar hur mycket som helst. vi sitter fast och har ingenaning om hur vi ska få låss båten. när vi väl kommit ur den första knippan så ror vi fram till kanten där mobilen ligger. då får inte dalila tag i telefonen! Utan hänger sig över båtkanten så nästan hela båten välter! Jag typ gör allt vad jag kan för att inte åka i. hahha mobilen kommer upp ur vattnet och när dalle har gett den till eva som står på torra land så är den igång ! det står LG på skärmen och den funkar. hahaha vi ror tillbaka och här kommer det stora hindret. hur fan ska vi få fast båten igen ?! HAHA det tog minst 10 minuter innan båda var uppe på land efter att vi hade fiskat upp telefonen och under den tiden stodd det minst 15 pers på bron vid järntorget och glodde på oss. hahahah det va riktigt kul och det va länge sen jag skratta så mycket. som tur blev bara mina skor lite blötta av vattnet i båten och inte som dalle som både dopa håret, bena och armarna för att få upp telefonen. Ah Herregud va kul vi hade. Eller iaf jag och Eva, Dalila va mest arg och irriterad. hon satt och skreck på alla som gick förbi när vi satt i båten. haha
AH va ska man säga. det mest konstiga  är att telefonen funkar helt nu.. bara bakluckan som saknas men det fixar dalle i veckan.

tyvärr fick vi ingen bild på själva händelsen. men det var vid den röda pricken som allt hände. haha !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0